Вівторок, 06.12.2016, 15:16
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Будинок дитячої творчості

Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Пошук
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 107
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Організація та проведення новорічних масових заходів у позашкільному навчальному закладі

Соколюк Людмила Іванівна

У посібнику  визначені форми проведення новорічних масових заходів, методику їх організації, сценарії, ігрові програми.

Рекомендований для педагогів-організаторів, культорганізаторів загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів. 

 

ЗМІСТ

І. Вступ……………………………………………………...4

ІІ. Методика проведення новорічних заходів……………7

2.1. Форми проведення новорічних заходів……………...7

2.2. Організація проведення новорічних масових

заходів………………………………………………………9

ІІІ. Сценарії новорічних масових заходів:………………17

Новорічний сценарій «Коза і семеро козенят

 на новий лад»……………………………………………..17

Новорічний сценарій «Пригоди Шапокляк»……………24

Новорічний сценарій «Новорічна плутанина»…………..32

Новорічний сценарій «Новорічна весела плутанина»…..47

Новорічний  сценарій «Новорічна подорож»……………54

Сценарій свята «Святий Миколай, до нас

в гості завітай!»……………………………………………66

Сценарій свята «Святий Миколай вітає друзів»………..70

IV. Новорічні загадки та вікторини………………………77

V. Висновки………………………………………………..82

VІ. Бібліографія……………………………………………84

VІІ. Додатки………………………………………………..85

 

 

І. ВСТУП.

Кожен дорослий як найдорожчі спогади зберігає враження, отримані в дитинстві під час свята. Потреба у святі - це потреба людини в розділенні з іншими «радості буття». Коли «своя» радість перетворюється в «загальну», народжується свято.

Свято – багатогранне, складне явище, яке має велике значення в житті особистості. Свято разом із грою є одним із давніх феноменів соціального існування людини, частиною загальнолюдської культури. Якщо уявити спільноту людей у вигляді дерева, то свято - це і те, що живить коріння, і те, що дозволяє гілкам органічно існувати разом - триматися у повітрі та радіти сонцю.

«Свято, яке завжди з тобою» - назва роману Ернеста Хемінгуея про Париж. Але чи означає це, що свято душі та іменини серця можуть бути тільки в Парижі? Це можна зробити й у позашкільному навчальному закладі.

Позашкільний навчальний заклад - це не тільки навчальний заклад, де діти розвивають свої творчі здібності. Позашкільний заклад - це колектив, в якому протікає більша частина життя дитини, де є місце для свят, спектаклів і конкурсів, походів і екскурсій. Позашкілля без своїх власних свят - анахронізм, який ми повинні залишити в минулому столітті.

Дитяче свято - один із найяскравіших моментів у житті дитини. Свята відкривають дітям простір для творчості, народжують в її душі світлі почуття, шляхетні прояви, виховують уміння жити в колективі, духовно збагачують розум та серце. Особлива психологічна цінність дитячих свят полягає в тому, що вони можуть допомогти учню реалізувати все краще, що в ньому є, оскільки для дитини важливий сам процес святкування, який викликає позитивно пофарбовані емоційні переживання та створює унікальну систему творчої взаємодії дітей і дорослих.

Свята в позашкільному закладі є яскравими, емоційно насиченими крапками в індивідуальних, колективних траєкторіях розвитку особистості та відіграють величезну роль в її житті, а саме:

  • розвивають емоційну сферу вихованців (хвилюють, пробуджують радість, гордість, захоплення тощо);
  • розширюють світогляд дітей, формують переконання, розвивають інтерес до навколишнього життя, дозволяють дитині брати участь у різних видах діяльності, допомагають набувати досвід, насичений глибокими спільними переживаннями, сприяють вихованню моральних якостей вихованців, а також володіють великими можливостями формування колективу;
  • вирішують такі завдання розумового виховання, як пробудження інтересу до знань та розвиток пізнавальних сил дитини;
  • позитивно впливають на фізичний розвиток, самооцінку та соціальний статус гуртківців.

Новий рік та Різдво — це саме ті свята, на які чекають люди незалежно від віку — від малечі до їх дідусів та бабусь. Святкові заходи, які проводяться в кожному населеному пункті, відвідують тисячі по-святковому налаштованих шанувальників цих свят.

Новорічне свято дозволяє кожному проявити себе, свої здібності, талант, т. к. він позбавлений всякого офіціозу, визначених умовностей. Це свято для душі. Що це буде: бал-маскарад, новорічна дискотека, спектакль - вирішувати його організаторам.  

 

ІІ. МЕТОДИКА  ПРОВЕДЕННЯ НОВОРІЧНИХ ЗАХОДІВ.

2.1. Форми проведення новорічних заходів.

Із чого необхідно почати, щоб свято залишило приємні спогади в душі дитини?

Підготовка до будь-якого свята – це довготривалий процес. Розпочинати його слід заздалегідь, бо написання сценарію, проведення репетицій, обрання музичного супроводу, оформлення святкової зали, вирішення багатьох інших питань потребує від вихованців та педагога часу та зусиль. Необхідно враховувати навіть найдрібніші аспекти, не пропускаючи жодного поза уваги.

Необхідно пам’ятати, що свято як об'єктивна подія засноване на цінностях спілкування (відносини), цінності переживань (колективних) та цінності творчості (у різних видах діяльності). Святкова масова дія активно впливає на емоційну сферу дитини, викликаючи сильні емоційні переживання, хвилюють, пробуджують радість, гордість, захоплення та накладає відбиток на все життя особистості.

Найбільш традиційною формою проведення новорічного вечора є бал-маскарад. Важливо організаційну роботу пронести так, щоб усі його учасники приготували маскарадні костюми . Це сприятиме створенню особливої, неповторної атмосфери на самому святі. Чому б не запропонувати вихованцям маскарадні костюми героїв творів художньої літератури? Раз у раз на сцені або біля ялинки можна інсценувати окремі уривки з цих творів. Протягом балу-маскараду учасники як би подорожують з книги в книгу, з роману в роман. Допомагають їм у цьому меткі ведучі. Зрозуміло, кожна дитина має право приготувати маскарадний костюм за своїм бажанням. Момент для його захисту в сценарії  завжди знайдеться. 

Новорічна дискотека - теж популярна форма проведення свята. Тут багато що залежить від майстерності ведучих, яких бажано бути в образах певних казкових героїв або літературних творів. Важливо продумати оригінальні конкурси,ігри, фокуси, лотереї. Під час дискотеки може працювати новорічна пошта, яка буде доставляти новорічні привітання адресатам, які перебувають на вечорі, музична пошта і т. д. 

 До речі, про новорічній лотереї. Її проведення може оживити, урізноманітнити свято. Можна приготувати картки-лотерейні квитки, поширити їх завчасно серед учасників вечора за символічну ціну, закупити призи. Не слід забувати, що в цій лотереї важлива не матеріальна сторона виграшу, а його оригінальність. 

 Дуже цікавим і оригінальним є подання з наскрізним сюжетом, коли окремі сцени чергуються з іграми, танцями , конкурсами. А сюжети? Їх диктує саме життя. Це наші проблеми і негаразди. Тільки поставитися треба до них з гумором. Коли як не в цей чарівний вечір посміятися над самим собою? 

Має право на життя і новорічний спектакль. Його можна зіграти як у ялинки, так і на сцені, навіть в іншому залі. Тоді його логічним продовженням стає дискотека. 

І, нарешті, кілька слів про головних героїв новорічних свят – Дідуся Мороза та Снігуроньку. Нудно їм щорічно приходити на свято, вимовляти традиційні поздоровлення, запалювати ялинку за допомогою чарівних заклинань, вручати подарунки. Може, варто включити їх в сюжет вистави? Нехай і з ними відбуваються пригоди, які бувають з нами в житті.

2.2. Організація проведення новорічних масових заходів.

Підготовка та проведення свята для дітей – довга, кропітка і складна робота, що вимагає складної спільної діяльності дорослих, педагогів і, звичайно ж,  дітей. Щоб організувати цю роботу, всім необхідно послідовно діяти за єдиним планом, долаючи один за одним всі етапи підготовки свята. 

1. Вибір форми проведення свята. Підготовка до новорічного свята розпочинається зі з’ясування форми, в якій воно проходитиме (конкурс, концерт, театральна вистава, бал, вернісаж тощо). Саме від форми проведення свята залежить увесь подальший план дій. При виборі форми слід враховувати учнівський потенціал та технічні можливості позашкільного закладу.

2. Створення ініціативної групи. До цієї групи входять вихованці, які здатні проявляти ініціативу, мають творчі здібності та залюбки беруть участь в організації виховних масових заходів із власної волі, робота під примусом навряд принесе очікувані гарні результати: гуртківці виконуватимуть доручення, братимуть участь у репетиціях, однак не співпрацюватимуть між собою. Крім того, саме від бажання дітей залежить, чи буде створено особливе творче середовище, в якому всі спілкуються на рівних та можуть висловити будь-яку пропозицію. Щоб свято пройшло на високому рівні, культорганізатору дуже важливо підтримувати упевненість вихованців, які входять до ініціативної групи, у їх здібностях.

3. Підготовка сценарію свята. Робота ініціативної групи має розпочинатися з підготовки сценарію. Сценарій можна обрати уже розроблений або написати самостійно. Якщо ухвалено рішення писати сценарій самостійно, то насамперед слід скликати збори ініціативної групи, в ході яких вихованці мають висловити свої пропозиції щодо свята, а також скласти поетапний план проведення. Незважаючи на те, що цей план є орієнтовним і зазвичай у процесі написання сценарію зазнає змін, він є необхідним, оскільки структурує роботу ініціативної групи і дає змогу її контролювати. Далі культорганізатор розподіляє між гуртківцями обов’язки щодо написання певних частин сценарію свята, але перекладати всю роботу з написання сценарію на плечі учнів не слід. Робота над сценарієм є досить довготривалою, тому писати його самостійно варто лише тоді, коли до дати проведення свята залишається достатньо часу. Якщо ж часу обмаль, то сценарій можна вибрати серед уже розроблених. Однак слід зазначити, що над такими сценаріями також слід попрацювати, зокрема адаптувати до умов та потреб закладу.

4. Проведення репетицій. Репетиції - найдовший та найвідповідальніший період підготовки свята, вони проводяться після того, як написано сценарій. Вихованці повинні розуміти, що участь у репетиціях - обов’язкова, і ставитися до них слід серйозно, адже безвідповідальність одного може зруйнувати роботу всіх. Також учасники повинні дотримуватися таких правил поведінки: бути дисциплінованими; уважно слухати «режисера»; брати до уваги зауваження колег.

Під час репетицій учні мають змогу:

  • чітко з’ясувати, хто і в якій послідовності виступає;
  • потренувати чіткість вимови;
  • отримати навички поводження на сцені тощо.

Культорганізатору доцільно розробити графік репетицій та ознайомити з ним вихованців і керівників гуртків. На перші репетиції не варто запрошувати всіх учнів, які беруть участь в організації свята: спочатку репетирувати треба з невеликими групами. Відпрацювавши окремі сцени або номери, можна їх об’єднувати. Під час репетицій доцільно здійснювати хронометраж кожної сцени або номера.

5. Музичний супровід свята. Жодне свято, незалежно від того, яку форму його проведення обрано, не можна уявити без музики. Музичні номери урізноманітнюють та пожвавлюють святкову програму. Окрасою будь-якого свята можуть бути номери під акомпанемент — гітару, фортепіано, скрипку тощо.

Однак слід зазначити, що живу музику використовують зазвичай на концертах-оглядах дитячих колективів. Більш поширеною є практика виконання пісень під фонограму. Для того, щоб результативніше провести музичні репетиції, до них варто залучити керівника вокальних колективів. Він може надати чимало цінних порад, наприклад щодо того, як контролювати дихання під час співу.

6. Проведення генеральної репетиції. Генеральна репетиція - один із найвідповідальніших моментів підготовки до свята. Під час їх проведення об’єднуються окремі сценки та номери, визначається послідовність виступів та загальна тривалість свята. До генеральних репетицій вихованців мають ставитися надзвичайно серйозно. Під час генеральних репетицій культорганізатору  слід стежити за тим, щоб не виникало пауз між окремими сценками, вихованці  не пересувалися по сцені, у залі та за її межами без зайвої потреби. На генеральних репетиціях учні мають працювати з мікрофонами та бути у костюмах, якщо це передбачено у сценарії. Доцільно провести щонайменше три генеральні репетиції. Після початку генеральних репетицій жодних змін вносити у сценарій не можна. Останню генеральну репетицію бажано провести напередодні свята.

7. Оформлення святкової зали. Приміщення позашкільного закладу, в якому проводитиметься свято, необхідно прикрасити. Для цього з ініціативної групи обираються декілька вихованців, які будуть відповідати за прикрашання святкової зали. Підійти до цього завдання вони мають творчо, але пам’ятаючи, що перенасичувати святкову залу великою кількістю прикрас не варто. Оформлювати святкову залу слід напередодні свята.

8. Останні приготування перед святом. У день проведення свята культорганізатору, ініціативній групі, які мають певні обов’язки, пов’язані з організацією та проведенням свята, слід прибути до закладу заздалегідь — за 2 – 3  години до його початку. Це є необхідною умовою, оскільки резерв часу перед початком святкової програми дає змогу учасникам не лише розв’язати останні організаційні питання — розташувати на сцені реквізит, підключити необхідну апаратуру, — ай внутрішньо налаштувати себе, вгамувати хвилювання тощо.

Правильно підготовлене та проведене свято має великі можливості щодо формування колективу, виховання в кожного його учасника активного ставлення до навколишньої дійсності, розвитку індивідуальних здібностей дітей. Свято, як своєрідна форма організації життя та діяльності колективу, розширює кругозір дітей, формує переконання, розвиває інтерес до навколишнього життя, дозволяє дитині брати участь у різних видах діяльності, допомагає набувати досвід, насичений глибокими спільними переживаннями. У процесі підготовки та проведення свята діти відчувають почуття радості, задоволення від колективного спілкування. У різноманітній цілеспрямованій діяльності складаються відносини, які добре впливають на розвиток школяра.

Новорічні свята - це пора красивої, доброї казки, яка з настанням зимових холодів приходить до кожної оселі. В цей час нам відчайдушно хочеться вірити в Діда Мороза і Снігуроньку, вірити,що десь у полоні снігу та льоду живе прекрасна Снігова Королева.

А найбільше чекають свят, звичайно ж, діти, сподіваючись на здійснення всіх задуманих мрій та бажань.

Новорічне  свято в Будинку дитячої творчості - це завжди захоплююче дійство , на яке чекають і дорослі, і діти. Кожен з нас мріє потрапити в казку , тим паче, якщо це новорічна казка. І тільки той, хто вірить у дива , може поринути у дивовижний світ героїв.

Неперевершена гра акторів(вихованців та педагогів), веселі танці та конкурси, дарують всім учасникам свята гарний настрій. А подарунки від Діда Мороза ще раз переконують, що дива існують.

Пропоную сценарії, які , я впевнена, допоможуть подарувати  дітям і дорослим в  Новорічне свято гарний настрій.

*** Натисніть на посилання щоб завантажити документ повністю...

завантажити документ