Будинок дитячої творчості - Інтерактивні технології - додатки 2
Четвер, 02.10.2014, 18:28
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Будинок дитячої творчості

Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Пошук
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 83
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0

Інтерактивні технології - додатки 2

ЗАНЯТТЯ ГУРТКА ”МАЙСТЕРНЯ КЕРАМІКИ”

Підготував:
Керівник гуртка
Будинку дитячої творчості м. Нетішин
Стицюк Ю.О.


ВИГОТОВЛЕННЯ СКУЛЬПТУРКИ КАЧЕЧКИ ТА ЖАБКИ СПОСОБОМ ФОРМУВАННЯ

навчити вихованців працювати з гіпсовими формами, детально показати процес виготовлення глиняних виробів із форм, закріпити вивчений матеріал. Розвивати уяву, фантазію, терпеливість, виховувати працелюбність та вміння злагоджено працювати в групі.
гіпсові форми скульптурки качечки та жабки, рідка глина, водоемульсія, фарби, пензлики, ганчірка, вода, дощечки, стеки.
Хід заняття
І. Підготовка до уроку, організаційний момент.
ІІ. Слово вчителя.
1) Розкриття змісту уроку.
На минулих заняттях ми ознайомилися із традиційними способами виготовлення глиняних виробів, із способами, які застосовували з давніх часів в українському гончарстві.
На сьогоднішньому занятті ми будемо працювати із формами. Таким способом виготовляють глиняні вироби переважно у промисловості. Сьогодні ми будемо виготовляти скульптурки качечки та жабки.
(Демонстрація готових виробів).

Ми вже мали змогу трішки попрацювати із формами і я знаю, що такий спосіб для вас дуже подобається. Однак, з точки зору мистецтва, навіть найгірший виріб виготовлений власноруч являє собою більшу цінність ніж виготовлений за шаблоном.
Перед тим, як ми розпочнемо роботу я пропоную вам декілька запитань на закріплення матеріалу попередніх занять:
(застосування вправи "Мозковий штурм”)
- у чому переваги роботи із формами ? (відповіді учнів)
- у чому їх недоліки ? (відповіді учнів)
На дошці у вигляді таблиці записуються правильні відповіді

Переваги роботи із формами Недоліки роботи із формами

2) Пояснення вчителем окремих прийомів роботи з формами:
- прості та складні форми;
- витримка виробу;
- ефективні способи обробки.
ІІІ. Підготовка до роботи. (інструктаж з техніки безпеки).
А тепер ми розділимось на відділи. Наш клас перетвориться на майстерню глиняних виробів або на невеличку фабрику.
Майже на усіх фабриках та заводах застосовують конвеєрний метод виробництва – це коли кожен відділ відповідає лише за один елемент чи одну частинку роботи.
У нас будуть такі відділи:
1. ¬– відділ формування;
2. – відділ первинної обробки (вилучення та обробка виробів);
3. – відділ вторинної обробки (покриття водоемульсією);
4. – відділ декорації та випуску продукції.
Для дітей на парти роздаються таблички з написами назв відділів.
IV. Самостійна робота.
А тепер, зайнявши робочі місця, кожен відділ, по черзі, буде презентувати для наших гостей свою частинку роботи.
(робота в групах, можливе застосування вправи "Мікрофон”)
Отож, ми починаємо екскурсію по нашій фабриці гончарних виробів.
1. – відділ формування;
(Робота із формами: з’єднання форм, заливка глини, витримка та видалення залишкової глини)
Від того, як буде просуватися робота в кожному відділі залежить кінцевий результат але початковий етап напевне має найважливіше значення. Отже ми беремо приготовану глину розведену з водою і заливаємо в форму до самого верху. Протягом приблизно 10 хвилин слідкуємо за рівнем глини у формі, весь час підливаючи. Гіпс всмоктує вологу і глина прилипає до стінок форми – коли шар глини досягне потрібної товщини ми виливаємо зайву глину і відкладаємо виріб для сушіння. Потрібно врахувати густину розчину глини, з’єднання форм, час витримки глини у формі та сушіння виробу до готовності вилучення із форми.
2. – відділ первинної обробки (вилучення та обробка виробів);
(Розкриття форм, робота по первинній обробці виробу )
Коли в першому відділі багато залежить від хімічних процесів, а майстер уважно слідкує за протіканням реакцій, які відбуваються, то в другому відділі в роботу вступають руки майстра.
Обережно виймаємо виріб із форми – він має іще недосконалий вигляд – залишились сліди з’єднань, які потрібно загладити, відшліфувати. Застосовуючи допоміжні інструменти прибираємо все зайве і готуємо виріб до фарбування.
3. – відділ вторинної обробки (покриття водоемульсією);
(Покриття готового виробу водоемульсією)
Слідуючий етап відносно легкий порівняно з іншими. Потрібно покрити виріб рівномірним шаром фарби- водоемульсії. Виріб після такої обробки стає більш гладким, кольорові фарби, які будемо застосовувати на слідуючому етапі, будуть більш яскравіші та стійкі до витирання.
4. – відділ декорації та випуску продукції.
(Фарбування виробів кольоровими фарбами, оздоблення візерунками, за бажанням, аплікацією)
І нарешті ми підійшли до останнього етапу нашої роботи – фарбування та розпис кольоровими фарбами. На цьому робочому місці усе залежить від вдалого підбору фарби та, звичайно від майстерності художника. Фарбуємо спочатку фон, а потім дрібні деталі.
І ось – нарешті виріб готовий до своєї презентації.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Підсумки та оцінювання виконаної роботи (рефлексія).
Учні показують свою частинку роботи, відповідають на запитання, що стосуються їх виду діяльності. Так екскурсія від 1-го відділу підходить до завершення на 4-му відділі.
- Як ви думаєте, який відділ є найважливішим, найважчим для виконання, найвідповідальнішим?
Кожен учень висловлює свою думку у декількох словах.
Заключне слово вчителя.
Тепер наші вироби готові до того, щоб потрапити на полиці магазинів.
Усі гарно працювали, дякую за вашу старанність та слухняність.
VI. Прибирання робочих місць. Завершення уроку.


УРОК-ТРЕНІНГ 

ОБИРАЄМО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

Підготували:
Борковська О.В.
Зав. відділом мас. Роботи
Стицюк Ю.О.

Мета: Відпрацювання навичок мотивування та адвокації здорового спосо¬бу життя, постановки та досягнення мети, усвідомлення важливих життєвих принципів.

Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
- називають чотири сприятливі для здоров'я життєві принципи;
- наводять аргументи на користь здорового способу життя;
- пояснюють значення терміна «життєві принципи».
- демонструють уміння обирати мету і розробляти план ЇЇ до¬сягнення, складають індивідуальний план здорового способу життя.
Обладнання і матеріали
Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, м'яч, наполовину наповнена водою склянка, терези з шалька¬ми, розрізані на пазли листівки,вирізані з паперу геометричні фігурки (кола, трикутники,квадрати., листівки з написами’’Дієтологи’’ ’’Тренери’’ ’’Гігієністи’’ ’’Принцип керманича’’’’Принцип оптимізму’’ ’’Принцип золотої середин ’’ ’’Принцип
бери і давай’’
Що підготувати заздалегідь
Учасники драматичного гуртка готують сценку про лісоруба.

Орієнтовний план тренінгу

1 Зворотний зв'язок, актуалізація теми
2 Стартові завдання.Мозковий штурм,сценка про невдаху-лісоруба
3 Блок 1. Вигоди здорового способу життя
4 Блок 2. Життєві принципи, сприятливі для здоров'я
5 Блок 3. Хіт-парад звичок
6 Руханка ”Вище голови не стрибнеш”
7 Підсумкові завдання, завершення тренінгу ”Дотягнутись до зірок”


Зворотний зв'язок, актуалізація теми
1. Привітання учнів.
2. Відомий німецький філософ Шопенгаугер писав: Здоров’я настільки переважаэ всы блага життя, що воістину здоровий злидар щасливіший за хворого короля’’ І дійсно, якій би цікавій справі ви не присвятили своє життя , власне здоров’я і здоров’я ваших близьких завжди будуть на першому місці. А щоб зберегти здоров’я змолоду , треба виробити у себе звичку до здорового способу життя.
3. Тема і завдання уроку: «На цьому тренінгу ми проаналізуємо вигоди здорового способу життя, і¬ дізнаємося про деякі важливі життєві принципи, розвиватимемо навички постановки і досягнення мети».
4. роздача бейджиків.Учні пишуть на них свої імена.

Стартові завдання
1. Мозковий штурм або в режимі запитання-відповіді:
• Як ви думаєте, чи багато людей чули про здоровий спосіб життя?
(багато, майже всі)
• Чи всі вони ведуть здоровий спосіб життя? (ні)
• Чому? (учні називають причини, серед яких мають бути: «їм не вистачає часу», «вони не розуміють, для чого це їм потрібно»).

2. Підготовлені учні розігрують сценку про невдаху-лісоруба.

Запитання для обговорення:
Чи варто цьому чоловікові трати¬ти час, щоб заточити пилку?
Чи допоможе це швидше спиляти дерево?
Чи варто людям витрачати час на ЗСЖ?
Підсумуйте!
Той, хто веде ЗСЖ, робить вигід¬ну інвестицію у своє майбутнє. Він витрачає час на фізичні вправи, при¬готування корисних страв, розбудову стосунків тощо. Але завдяки цьому виконує більший обсяг роботи за ко¬ротший час і отримує додатковий «прибуток» — міцне здоров'я, хоро¬ший настрій, вірних друзів, відчуття повноти життя та успіх.

Блок 1. ВИГОДИ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
Слово вчителя: «Свідомий вибір на користь здорового способу життя потре¬бує глибокого розуміння його переваг. Уявіть, що ви працюєте на телебаченні і вам треба підготувати рекламні ро¬лики про переваги здорового способу життя».
1. Об'єднайтесь у 3 групи (дієтологи, тренери, гігієністи).
використовуючи геометричні фігурки
2. напишіть сценарії та зіграйте
ре¬кламні ролики про вигоди від:
група 1: раціонального харчування;
група 2: фізичних вправ;
група 3: особистої гігієни;

3. Презентації груп, обговорення.
Блок 2. Хіт- парад звичок
Здоровий спосіб життя сприяє реалізації всіх можливостей , які природа надає людині.Він є чинником здоров’я,а не здоровий спосіб життя – чинником ризику.
Чим раніше сформувалися корисні звички, тим легше людині уникнути шкідливих звичок.

• За допомогою розрізаних на пазли листівок об’єднайте учнів у 2 групи.
• Завдання групами: скласти хід – парад звичок. Перша група записує 10 найкорисніших звичок, 10 найшкідливіших.
• Презентації груп починаються словами:
”На 10 –й сходинці нашого хіт – параду – звичка…’’ , а далі пояснення, як вона впливає на здоров’я.

Блок 3 Життєві принципи , сприятливі для здоров’я

Міні-лекція, демонстрація: «На уро¬ках фізики вивчають закони природи.
Наприклад, якщо підкинути м'яч, він завдяки силі тяжіння обов'язково впаде на землю (продемонструйте). Закони природи незмінні.
Людська поведінка також підпоряд¬ковується певним закономірностям - принципам. Вони діють майже як закони: якщо дотримуєшся їх, на тебе чекає успіх, якщо порушуєш - невда¬чі. Однак, на відміну від законів приро¬ди, людина сама обирає, дотримуватися принципів чи ні. Один кінорежисер слушно зауважив: «Принципи не мож¬на розбити, можна лише розбитися об них».
Існує кілька важливих життєвих прин¬ципів, сприятливих для здоров'я: прин¬цип керманича, принцип оптимізму, принцип «золотої середини», принцип «бери і давай».
• Принцип керманича продемонструй¬ те метафорою керманич і пасажир або колода і риба (колоду несе течія, а риба пливе, куди захоче).
• Принцип оптимізму — склянкою води: наполовину повна чи наполовину порожня?
Принцип «золотої середини» -- за допомогою терезів.
• Принцип «бери і давай» -- притчею про два моря

Руханка «Вище голови не стрибнеш»
Запропонуйте учням взяти стікер і, підстрибнувши якнайвище, наклеїти його на стіну. Потім узяти другий стікер і постаратися наклеїти його ще вище. Так робити доти, доки вдається поліпшувати попередній результат.
Запитання для обговорення:
Чи всі приклеїли стікери на однако¬вій висоті? (ні).
Чому? (кожен має різні можливос¬ті)
Після якого стікера вже не вдавало¬ся поліпшити результат? (зазви¬чай після третього-четвертого)
• Який висновок можна зробити з цієї вправи? (треба ставити перед собою конкретні цілі, яких можна досягти).

Підсумкові завдання, завершення тре¬нінгу
1. Вправа: «Дотягнутись до зірок». Запропонуйте учням стати в коло, заплющити очі, тричі глибоко вдих¬ нути і видихнути. Відтак уявити над собою зоряне небо, підвести голову і роздивитися на ньому яскраву зір¬ ку, яка символізує заповітну мрію. Розплющити очі, простягнути руки якнайвище, "зняти" зірку з неба і "сховати" ЇЇ у своєму серці.
Висновок: «Не відмовляйтеся від своїх мрій, йдіть до них крок за кроком».
2. Підведіть підсумки уроку або запи¬тайте учнів, що їм найбільше сподобалося на тренінгу.


Додатки

Обираючи метод інтерактивного навчання, подумайте:

І. Якою є загальна картина класу?
• Скільки учнів у класі?
• Який вік учнів?
• Яким досвід участі в інтерактивному навчання мають учні?
• Чи переважають у групі хлопчики (дівчатка) або спостерігається рівновага? (Це може бути важливим під час формування груп, особливо в підлітковому віці)

ІІ. Якими є рамкові умови застосування методу?
• Скільки часу метод потребуватиме на уроці?
• Які особливості кабінету, у якому буде проходити заняття, зокрема розташування меблів?
• Яке технічне обладнання наявне?
• Чи можна використовувати хол, коридор біля кабінету?
• Чи є всі необхідні матеріали для проведення методу?

ІІІ. Як пов’язати метод і тему (як забезпечити зв’язок змісту уроку і методів навчання?
• З яким змістом, якими питаннями та проблемами мають працювати учні?
• Які аспекти змісту будуть особливо виділені (акцентовані) за допомогою запланованого методу?
• Яких навчальних цілей треба досягти, забезпечуючи засвоєння учнями цієї теми?
• Які результати очікуються від учнів? Чи можна їх забезпечити, використовуючи цей метод?
• На якому етапі навчального процесу, уроку буде використаний метод? Чи відповідає він потребам актуалізації, мотивації, побудови знань, рефлексії тощо?

ІV. Яким є ступінь готовності вас як учителя до використання методу?
• Чи є у вас досвід використання цього методу?
• Якщо досвід є, то що в ньому ви оцінюєте позитивно і які складності усвідомлюєте?
• Які побоювання виникають при використання обраного методу?
• Які шляхи подолання можливих труднощів ви бачите?
• Чи відповідає обраний метод вашому звичайному стилю роботи?

V. Чи відповідає обраний вами метод поставленим цілям навчання?
• На що спрямовано метод: на отримання інформації, виявлення взаємозв’язків, формування умінь, ставлень, презентацію вчителям (учнями) власних знань і досвіду, спонукання до дії, надання допомоги учням у визначенні критеріїв діяльності тощо?
• Чи сприятиме метод створенню доброзичливої атмосфери; ефективній роботі над змістом?
• Чи сприяє метод індивідуальній, груповій або фронтальній роботі класу?


Література

1. Фасоля А.М. Особистісно – зорієнтоване навчання: дидактичний аспект // Українська мова і література. – 2003. - № 48
2. Голодюк Л. Як навчити учнів спілкуватися на уроці// Рідна школа. – 2001. - № 9
3. Кондратюк В.Л., Волос М.М., Бабін І.І. Основні тенденції розвитку систем освіти та освітніх технологій у світовій педагогічній практиці.// Відкритий урок. – 2002. - № 5-6.
4. Крамаренко С.Г. Інтерактивні техніки навчання як засіб творчого потенціалу учнів // Відкритий урок. – 2002. - № 5/6
5. Нісімчук А.С., Падалка О.С., Шпак О.Т. Сучасні педагогічні технології. К, 2000. – 368 с.
6. Освітні технології. / За ред.. О.М. Пєхоти. – К. – 2002. – 255 а.
7. Пометун Олена, Енциклопедія інтерактивного навчання. Київ. – 2007.