Четвер, 08.12.2016, 03:09
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Будинок дитячої творчості

Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Пошук
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 107
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Гра як форма роботи - додатки


Додаток № 2

ЗЛОВИ ТВАРИНКУ

Діти по Черзі "тягнуть" картки з завданням, в яких написано кого вони повинні ловити - курку, метелика, чужу кішку, своє кошеня, козу, корову, жабу, комара, собаку, Кожен виконує завдання до тих пір, поки більшість глядачів не встануть з своїх місць, що означає, що вони побачили і зрозуміли, кого ловлять їхні друзі.
Тоді керівник просить назвати "відгаданих" тваринок, а виконавця - прочитати завдання вголос. Якщо відповіді співпадають, тоді до гри запрошуються інші учні.

ДОДАТОК № 4
КАЗКОВА ВІКТОРИНА
1. Це кого ми зараз бачим,
Дуже хтось знайомий наче,
Вигляд справді парубоцький,
Зветься казка це ...
("Пан Коцький")
2. Любі діти я, як йшов,
На дорозі це знайшов,
Це ж хатинка невеличка,
Ми у казці ...
("Рукавичка")
3. Від цієї булави
Змій позбувся голови,
Прагне хлопчик буть хоч трошки
Схожим на ...
("Котигорошко")
4. Хто до нас прийшов на свято
Вередливий та пихатий?
Вередлива то коза,
Ми у казці ...
("Дереза")
5. Хто на гусячих крилятах
Прилетів до мами й тата?
Був міцний, бо їв кулешик,
Це відомий всім ...
("Телесик")
6. Одну лиш пісню знаю -
Як із дому втекти зміг.
По лісу я гуляю,
З головою, та без ніг!
("Колобок")
7. Я, може, й не красуня,
Зате багато вмію:
Варю, копаю, шию,
Перу, прасую, мию
Не мріяла про принца,
Та раптом сталось чудо:
Хоч черевик згубила -
Принцесою я буду!
("Попелюшка")

ДОДАТОК № 5
ХВИЛИНКИ - ВЕСЕЛИНКИ
ДИВНО
- Віталику сьогодні учителька знову скаржилася на тебе?
- Дивно! Як же це так? Сьогодні я зовсім у школі не був.
ОЦЕ УЧИТЕЛЬ!
- Мамо, наш учитель ніколи не бачив коней
- Як це так?
- Сьогодні в школі було малювання. Я намалював коня, а він підійшов запитав:
- Що це таке?
НЕ ВИСТАЧАЄ
Щось, - каже мама до Сергійка,-
На трійці в тебе, сину трійка ...
- А дивного немає в цім,-
Хлопчину хитрість виручає,-
Четвірок і п'ятірок всім
В учительки не вистачає!
НІКОЛИ НЕ ПІЗНО -Чого ти так пізно прийшов на урок? Учитель запитує грізно. А учень до парти прискорює крок: Учитись ніколи не пізно.
САШКО
Сашко в трамваї повному, - Розсівся він "як слід"... А біля нього згорблений Стоїть старенький дід. Хтось до Сашка звертається: - Чи вас у школі вчать, Як місце дати старшому, Як старших поважать?
- Так вчать, - Сашко відказує,-
Але оце якраз:
Розпочались канікули - Ніхто не учить нас.

ДОДАТОК №9
ГРА "КАЗКОВІ ЗАВДАННЯ"
Завдання 1.
Згадайте казку О.Толстого "Золотий ключик" або "Пригоди Буратіно". Назвіть
усіх персонажів, які скоювали правопорушення.
Завдання 2.
Казка Г.-Х. Андерсена "Дюймовочка". Які злочини вчинили проти Дюймовочки?
Завдання 3.
Казка "Колобок". Які права встиг використати Колобок у своєму житті?
Завдання 4.
Які тварини в казці О.Толстого "Золотий ключик або Пригоди Буратіно"
виконували роль поліцейських?
Завдання 5.
Казка "Три поросяти". Уявіть, що ви суддя Лісового Суду. До вас звернувся
потерпілий вовк зі скаргою на поросят. Що ви йому відповісте?
Завдання 6.
Казка "Попелюшка". Які права Попелюшки порушувалися в цій казці? Хто їх
порушував?
Завдання 7.
Казка "Вовк і семеро козенят". Яке покарання чекало вовка за вчинений ним
злочин? Що це був за злочин?
Завдання 8.
Казка "Колобок". Чи правильно вчинив Колобок коли втік з дому? Поясніть свою
думку.
Завдання 9.
Казка О.Толстого "Золотий ключик". Як називалася країна, в яку шахраї водили
Буратіно? Чому вона так називається?
Завдання 10.
Казка Ш.П'єрро "Кіт у чоботях". Чи скоїв якесь правопорушення кіт у чоботях?
Поясніть.
Завдання 11.
Казка Г.-Х. Андерсена "Снігова королева". Який злочин учинила Снігова
королева?
Завдання 12.
Казка "Колобок". Чи порушували права Колобка дід та баба? Поясніть свою
думку.

ДОДАТОК № 10
ПАМ'ЯКА ОРГАНІЗАТОРУ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ДІТЬМИ В ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС
1. Перед початком гри треба зацікавити дітей її змістом, визначити умови проведення гри, познайомити з правилами, розподілити завдання.
2. Кожна гра .повинна бути забезпечена необхідним для її проведення обладнанням та інвентарем.
3. Необхідно привчати дітей контролювати і регулювати свої дії та сили у грі. Тому доцільним є аналіз, розріз гри, успіхів і помилок її учасників.
4. Необхідно широко залучити самих дітей до проведення різних ігор суддями, членами журі. Треба пам'ятати, що дітей середнього та старшого віку в більшості приваблюють ігри з поділом на команди.
5. Треба прагнути вносити в гру елементи романтики, загадковості, використовуючи для цього розвідку справ, пакети з завданням,
6. Кілька хвилин вільного часу, які з'явились між справами, повинні бути використані для рухливих ігор, ігор-забав, ігор-тренувань.
7. Самоконтроль, стриманість, впевненість в своїх діях, спокійний і зацікавлений стан - ці якості допоможуть організатору вчасно вирішити конфліктну ситуацію, яка виникла, встановити психологічну рівновагу.

Ігри, які можна використати під час відпочинку на перерві

Гра «Слухай оплески»
Мета. Розвивати увагу, спостережливість, коор¬динацію рухів.
Хід проведення. Гравці йдуть по колу. Коли ведучий плескає в долоні один раз, діти зупиняються й стають у позу «плакучої верби» (ноги на ширині плечей, руки злегка розведені в ліктях і звисають. Голова нахилена до лівого плеча). Якщо ведучий плескає в долоні два рази, стають у позу «жабки» (присісти, п'ятки разом, носки та коліна в сторони, руки між ногами на підлозі). Три оплески — поза «лелеки» (стояти на одній нозі, руки в сторони). На чотири оплески поновлюють звичайну ходу.

Гра «Роби, як я»
Мета. Розвивати координацію рухів, довільну увагу.
Хід проведення. Діти стоять один за одним. Руки лежать на плечах того, хто стоїть попереду. За першим сигналом ведучого перша дитина підіймає вгору праву руку, за другим сигналом — друга дитина і т.д. Коли праву руку піднімуть усі діти, на черговий сигнал починають піднімати в тому самому порядку ліву руку. Потім діти за сигналом ведучого мають опускати вниз спочатку підняту праву руку, потім ліву. Гра повторюється двічі, з прискоренням темпу. Дитина, яка помилилася вдруге, вибуває з гри. Так триває доти, доки не залишиться один переможець.

Гра «Стежинка»
Мета. Розвивати координацію рухів, увагу, виховувати дисциплінованість, організованість, згуртованість.
Хід проведення. Діти беруться за руки, утворюючи коло, і за сигналом ведучого починають рух по колу в правий бік доти, доки ведучий не вимовить слово-завдання. Якщо ведучий каже: «Стежинка!», всі діти стають один за одним і кладуть руки на плечі того, хто стоїть попереду. Якщо ведучий каже: «Копиця!», діти ідуть до середини кола, випроставши руки вперед. Якщо лунає: «Дощик!», діти присідають, поклавши руки на голову. Ведучий чергує завдання. Хто швидше й точніше виконає всі завдання, отримає заохочувальні бали. Чемпіоном стає дитина, яка набрала найбільшу кількість балів.

Гра «Дивися. на руки»
Мета. Розвивати увагу, сприяти заспокоєнню, зібраності.
Хід проведення. Діти стоять один за одним, перший — командир. Під час спокійної ходи по колу командир показує руками різні рухи, інші повторюють ці рухи. Потім обирається новий командир. Він мусить придумувати інші рухи.

Гра «Годинник»
Мета. Розвивати гнучкість, уяву.
Хід проведення. Діти розміщуються на ігровому майданчику на відстані витягнутої руки один від одного по одній прямій або колом. Вихідне положення: ноги разом, руки на поясі. За командою ведучого діти здійснюють нахили праворуч і ліворуч, імітуючи хід маятника годинника, вигукуючи при цьому: «Тік-так!».
Гру можна ускладнити: «годинник пішов» — діти починають рухатися приставним кроком: крок лівою ногою — нахил вправо правою ногою — нахил вліво («так...»).
Правила гри. Годинник має йти справно і точно, не поспішаючи й не відстаючи. Тому діти мусять триматися один від одного на певній відстані й не торкатися один одного, щоб запобігти «збою» в роботі годинника.

Гра «Велетні та карлики»
Мета. Розвивати увагу дітей.
Хід проведення. На ігровому майданчику проводиться лінія або креслиться коло. Діти встають в одну шеренгу по лінії або в колі на відстані простягнутих рук один від одного. Перед шеренгою або в центрі кола стоїть ведучий і починає гру. Кажучи слова «велетні» та «карлики», ведучий супроводжує їх рухами рук: при слові «велетень» — підіймає руки вгору, а при слові «карлик» — опускає їх долонями додолу. Діти при слові «велетень» повинні встати і підвести руки вгору, а при слові «карлик» присісти, поклавши долоні на коліна.
Гра розрахована на увагу дітей, тому слова і жести ведучого можуть не збігатися: при слові «велетень» — руки можуть бути опущені, а при слові «карлик» — підведені вгору. Тому діти повинні уважно слухати ведучого і не піддаватися на хибні жести.
Проводячи гру декілька разів, ведучий відмічає найуважніших дітей, які не допустили жодної помилки.
Варіант гри: дитина, яка припустилася помилки, вибуває з гри, а гра закінчується тоді, коли половина гравців припустилася помилки. Або ж дитина, яка припустилася помилки, займає місце ведучого.

Гра «Горобчики-стрибунці»
Мета. Навчати ходіння, бігу, розвивати спритність, координацію рухів.
Хід проведення. На ігровому майданчику креслиться коло діаметром 5—8 м (залежно від віку учасників гри). Серед учасників обирають ведучого — «великого птаха» (сокіл, орел, шуліка), який встає всередину кола. Інші гравці зображують «горобчиків». Вони то застрибують у коло, то вистрибують із нього, намагаючись не потрапити «в пазурі птаха», можуть бігати по колу. Ведучий намагається доторкнутися рукою («спіймати в пазурі») до «горобців», які знаходяться в межах кола. Рахунок ведеться на кількість штрафних балів за певний відрізок гри або ж «горобець»-жертва стає ведучим, а колишній ведучий перетворюється на «горобця». Гра продовжується.
Варіант гри: «горобчикам» дозволяється пересуватися тільки стрибаючи на двох «лапках».

Гра «Білки, жолуді, горіхи»
Мета. Розвивати спритність, кмітливість, увагу.
Хід проведення. Всі гравці діляться на трійки, бе¬руться за руки, утворюючи коло. Кожен гравець у колі одержує назву «білка», «жолудь», «горіх». Один з гравців призначається ведучим. За викли¬ком керівника: «Горіхи!», «Білки!» або «Жолуді!» вони міняються місцями у різних колах, а ведучий намагається зайняти місце в одній з трійок, діста¬ючи назву гравця, який вибув. Гравець, який зали¬шився без місця, стає ведучим. Перемагають гравці, які жодного разу не були у ролі ведучого.

Гра «У зоопарку»
Мета. Навчати зосередженості, поміркованості, виховувати доброту до тварин, розвивати рухові навички.
Хід проведення. Діти діляться на дві команди й шикуються у дві шеренги, відстань між якими 5— 10 кроків. Гравці кожної команди по черзі зображують певну тварину за допомогою різноманітних рухів, жестів, міміки. Суперники мають відгадати, про яку тварину йдеться. Як тільки вони відгадали, одна команда гравців утікає, а інша — наздоганяє. Впіймані переходять в бік суперників. Потім команди міняються ролями, і гра триває. Перемагає команда, яка має найбільше спійманих.


ДОДАТОК № 12
ІГРИ В ПРИМІЩЕННІ
1. ВІТЕР І ФЛЮГЕРИ
Організатор гри - "вітер", діти - "флюгери". Коли керівник говорить: "Вітер дує з півночі, "флюгери" повинні повернутись обличчям на південь, якщо вітер із заходу - на схід, якщо "буря", то "флюгери" похитуються на місці, "штиль" - всі завмирають. Перемагають ті, хто зробить меншу кількість помилок.
2. РИБА, ЗВІР, ПТАХ
Діти стоять в колі. Ведучий проходить мимо дітей, повторюючи три слова: "Риба, звір, птах", потім з ненацька зупиняється перед ким-небудь і говорить: "Риба". Той повинен назвати рибу. Хто відповість неправильно, виконує номер художньої самодіяльності
3. ДЕ НІС, ДЕ ВУХО
Діти стають в коло. Ведучий іде колом і зупиняється перед ким-небудь із дітей доторкується до свого вуха і каже: "Це мій ніс". Граючий повинен негайно показати на свій ніс і сказати: "Це моє вухо". Якщо він відповість неправильно, змінює ведучого.
4. ПОДАРУНКИ
Розіб'ємось на 2 команди. Гравці, що сидять скраю, поряд з ведучими придумують, який подарунок вони подарували тому, хто сидить поряд за допомогою міміки та жестів. Як тільки сидячий поряд вгадав, він може загадати свій подарунок тому, хто сидить за ним. Пояснювати можна тільки за допомогою міміки та жестів. Допускається підказка, але така, в якій не міститься назва даного предмета, а тільки його опис.
Отже почали завдання: за допомогою міміки та жестів передаються ланцюжком подарунки. Перемагає та команда яка прийшла до фінішу першою. Дякую! Ви дуже щедрі!
5. КОЛЬОРИ
Увага! Зараз ведучий буде пропонувати всім гравцям по черзі назвати 5 предметів одного кольору (синього, жовтого, тощо). Так він називатиме різні кольори. Той хто не зможе за одну хвилину пригадати п'ять предметів названого кольору, виходить з гри. Повторювати уже названі предмети не дозволяється. Отже, за 1 хвилину ви повинні придумати 5 предметів того кольору, який вам назве ведучий. Повторювати предмети не дозволяється. Все зрозуміло? Тоді почнемо. Дякуємо, гра закінчена.
6.* ПІСНЯ
Увага! Влаштовуйтесь на своїх місцях зручніше. Вперед виходить тільки ведучий. Хто хоче бути ведучим, будь-ласка, виходьте швидше вперед! Для початку заспіваємо пісню, яку всі знаємо. Ведучий плескає в долоні, і всі починають голосно співати. Коли він плескає долонями вдруге, всі продовжують співати "'про себе", коли втретє - знову всі продовжують співати вголос. Так продовжуємо співати кілька раз, поки не
зіб'ється хтось. Той хто помилився виходить вперед і пропонує всім заспівати яку-небудь відому пісню.
Повторюємо так кілька разів. Ведучий може допомагати учням-ведучим диригуючи зведеним хором, особливо в ті моменти, коли учасники співають "про себе".
7. "ОЖИВЛЕНІ" КАРТИНКИ
Увага! Розбийтесь на 2 команди. Кожна команда придумує сюжет картинки в секреті від іншої. Потім ви повинні будете показати німу сценку за своїм сюжетом. Отже, команди, будь ласка, готуйте свою пантоміму і відразу вирішіть, яка команда буде її показувати першою. Для показу пантоміми відводиться 15 секунд.
Почали! А тепер обговорімо її. Будь-ласка, глядачі правої сторони, висувайте свою версію побаченого. А команда артистів пояснить, що вона побачила. Потім обговоримо другу пантоміму і разом вирішимо, яка з команд точніше відгадала і яка краще показала. Та команда, яка програла, запрошує переможців на танець.
8. ІГРОВИЙ ТАНЕЦЬ "КОЛОМИЙКА"
Вихідне положення: діти стоять в кругу, взявшись за руки.
1 фігура: Виконується 8 пробіжок по лінії танцю, 8 - в протилежному напрямку.
2 фігура: Стоячи обличчям в центрі кола, імітуючи положення рук на жилеті, діти виконують правою ногою "чарлі" (рух "Чарльстона") 4 рази на місці і 4 рази в повороті вправо.
3 фігура: виконується підскоком - ноги.
Починаючи з правої ноги, діти викидають вперед 4 рази то праву, то ліву ногу, одночасно роблячи руками 4 (правою рукою рухаючись зверху вниз)
Ці рухи повторюються 4 рази на місці, і 4 рази в повітрі навколо своєї осі вправо.
4 фігура: Взявшись за руки, діти йдуть 4 кроки в центрі кола і співають: "Ми танцюєм "коломийку", гоп-ша, гоп-ша". Відходять 4 кроки назад. Потім ці рухи зі словами повторюються ще раз.

ДОДАТОК № 13

ТЕМА: "КЛИЧЕ В КОЛО ГРА ВЕСЕЛА"

МЕТА: Дати поняття про значення ігор в дитячому фольклорі; розвивати фантазію, кмітливість, спритність; виховувати почуття справедливості і чесності.
ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
УЧИТЕЛЬ: Ми з вами вже знаємо як розважати менших братиків і сестричок. А які забави були для старших дітей?
У своїй книзі "Берегиня" В.Скуратівський розповідає як селянські діти поробивши роботу чекали неділі як великого свята, щоб віддатися веселим розвагам.
(Прочитати уривок "Ждемо, бувало, тієї неділі ..., с. 96)
Чи зустрілися вам назви знайомих ігор?
(Відповіді дітей)
А в які ігри ви ще полюбляєте грати?
(Відповіді дітей)
Гра - це не просто забавка, а водночас і весла школа життя. В іграх закладена мудрість народна, Вони не лише розвивають фантазію, кмітливість, спритність, а й вчать справедливості, чесності, знайомлять нас із давніми народними звичаями, уявленнями про світ.
Крім того, не дають нудитися, марнувати час. Бо коли не вмієш гратися, можна ненароком і школу зробити.
Найдавнішими за походженням є хороводні драматичні ігри, що колись були частиною весняного календарного обряду. Ще є ігри на теми землеробської праці, в яких відтворювалися сівба, догляд за різними рослинами, збирання врожаю.
Наприклад: "А ми просто сіяли", "Ой на горі мак", "Грушечка" та ін.
УЧЕНЬ: Часто зустрічалися дівочі чи хлопчачі ігри, участь у яких обмежувалась, Пісні в хороводних іграх прості, легкі для запам'ятовування, виконуються всіма учасниками гри, що стають колом, а зміст пісні передають відповідними рухами ті, що перебувають всередині кола, прикладом такої гри є "Подоляночка".
УЧИТЕЛЬ: Давайте виконаємо цю гру.
(Діти виконують "Подоляночку")
УЧИТЕЛЬ: Серед дитячих ігор багато таких, де персонажами є звірі і птахи. Назвіть такі ігри.
МОЖЛИВІ ВІДПОВІДІ: "Котик", "У зайчика", "Попелюшка", "Гуси", "Кіт і миша"...
УЧИТЕЛЬ: Давайте виконаємо одну із них.
(Виконується гра за вибором дітей)
УЧИТЕЛЬ: Багато серед традиційних ігор суто спортивних, у яких драматизація поєднується із загальними моментами - біганням навздогін, наввипередки, пошуком, прориванням кола, а в деяких іграх використовують і спортивні знаряддя - палиці, кулі, м'ячі, камінці, кісточки. Які якості на вашу думку вони розвивають?
1 УЧЕНЬ: Фізичне виховання розвиває організм, виробляє життєво важливі рухові навички і вміння.
2 УЧЕНЬ: А ще вони виховують сміливість, силу волі, витривалість, увагу, вправність, прищеплює гігієнічні навички.
УЧИТЕЛЬ: У грі обов'язково повинен бути противник, двоє дітей - той мінімум з якого починається гра. У грі завжди є переможці і переможені. Гра неможлива без водящого, його вибирають за допомогою жеребкування (лічилок). Головним в таких іграх бути зібраним і дуже уважним.
Пропоную пограти в гру-естафету "Біг парами". Послухайте уважно про умови гри. Грають дві команди. Гравці стають парами, тримаючись за руки. Кожна пара повинна пробігти "Змійкою" поміж кеглями, виставленими в ряд (приблизно, 7 кеглів), а в кінці парою пролізати під дугою. Виграє та команда, яка спритніше подолає шлях між кеглями та швидше повернеться до наступної пари гравців.
(Проводиться гра)
УЧИТЕЛЬ: Діти, ви отримували завдання на тему "Дитячі ігри та забави". Давайте послухаємо, що цікавого ви дізналися.
(Розповіді дітей)

ВИСНОВОК: Усі ігри - розваги цікаві і повчальні. Проте, на жаль, багато з них уже забуто. Через те ми не повинні дати пропасти тому, що зберігає ще пам'ять наших батьків, матерів, бабусь, дідусів.

Маємо навчитися грати в ці ігри самі, навчити інших.


ЛІТЕРАТУРА
1 .Амонашвили Ш.А. Здравствуйте, дети! - М., 1988
2.Гончаренко СУ. Український педагогічний словник. -К.:
Либідь, 1987
3.Довженюк Г.В. Дитячий фольклор. - Дніпро. 1986
4.Закон України "Про позашкільну освіту" Освіта України. -
2000 - № 31
5.Коменский Я.А. Избранньїе педагогические сочинения -М,
1982-т.1
6.Літала сорока по зеленім гаю. Уклад. В.Довжик. - К., 1990
7.Луцан Н.І. Народні ігри дітям. - Івано- Франківськ, 1992
8.Психологический словарь. - М.: Педагогика - прес, 1996
9.Сазанова Н.Б. Игра как метод и проблема современной
психологи. Игровое моделирование: методика и практика. -
Новосибирск, 1987
10.Скуратівський В. Берегиня. - К., 1987
11.Яницька О.Ю. Українські народні рухливі ігри для дітей
старшого дошкільного віку. -Рівне, 1992